01.06.2009 19:34
Αρχές Ιούνη του 1994 πρέπει να ήταν, όταν ο τότε υπουργός Εξωτερικών της
Ελλάδας και σημερινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, ως
προεδρεύων ΥΠΕΞ της ΕΕ, επισκεπτόταν το Κρεμλίνο για μια σημαντική
αποστολή. Να μεταφέρει στον τότε Πρόεδρο της Ρωσίας Μπαρίς Γέλτσιν
πρόσκληση συμμετοχής στην ευρω-ρωσική Σύνοδο της Κέρκυρας, όπου λίγο
αργότερα υπεγράφη η πρώτη θεμελιώδης συμφωνία συνεργασίας της νέας Ρωσίας
με την Ευρωπαϊκή Ένωση και με το ιερό τέρας Ζακ Ντελόρ, επικεφαλής της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να βάζει τη δεύτερη υπογραφή. Νεαρός τότε
ανταποκριτής άκουγα στο Κρεμλίνο με έκπληξη τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών
να αναφέρει για πρώτη φορά δημοσίως και την πρόταση κατασκευής ενός
πετρελαιαγωγού, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου, τον Μπουργκάς –
Αλεξανδρούπολη. Έλληνες, Βούλγαροι, Ρώσοι πολιτικοί, αλλά επιτέλους και οι
εταιρείες συζητούν πλέον την κατασκευή του, ενώ η ενεργειακή συνεργασία
Ελλάδας και Ρωσίας έχει αγγίξει νέα ύψη, όπως επιβεβαιώνουν και οι αρμόδιοι
υπουργοί από τις σελίδες του περιοδικού μας. Φιλοξενώντας για άλλη μια φορά
τόσο σημαντικές διαβουλεύσεις ανάμεσα σε ΕΕ, ΝΑΤΟ, Δύση και Ρωσία στα τέλη
του Ιούνη, η Κέρκυρα βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο της προσοχής, σε μια
εποχή που η Ελλάδα ασκεί δραστήρια την προεδρία του ΟΑΣΕ. Για να
επιβεβαιωθεί αυτό που είπε ο Ρώσος ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ, χαρακτηρίζοντάς την
«ουδέτερο έδαφος» και άρα ιδανικό πεδίο για τις δύσκολες ρωσο-νατοϊκές
συνομιλίες. Δεν είναι μικρή η ικανοποίηση όταν οι Ρώσοι φίλοι αναγνωρίζουν
ότι η Ελλάδα, αν και ανήκει στο ΝΑΤΟ, μοιάζει περισσότερο με «ουδέτερο
έδαφος», όπως θά ’πρεπε αργά ή γρήγορα να γίνει και ολόκληρη η Ευρώπη,
ξεχνώντας τις παρωχημένες κατασκευές του παρελθόντος όπως τα στρατόπεδα και
τις Ατλαντικές Συμμαχίες...
Ποια είναι η γνώμη σας;