σχετικά άρθρα
|
25.09.2010 08:40
Το εξπρές της πολυτέλειας. Τρένο για... πλούσιους συνδέει τη Μόσχα µε την Κυανή Ακτή Γιώργος ΑγγελόπουλοςΔιαφηµίζεται ως ένα σύγχρονο «Οριάν Εξπρές», όµως αντί να πηγαίνει από τη Δύση στην Ανατολή, συνδέει τον Βορρά µε τον Νότο. Σχεδόν έναν αιώνα από το πρώτο δροµολόγιο, η σιδηροδροµική σύνδεση της Μόσχας µε τη Νίκαια, στη γαλλική Κυανή Ακτή, αποκαταστάθηκε χθες. Ενα τρένο πολυτελείας έφυγε προχθές από τη ρωσική πρωτεύουσα για το πρώτο δροµολόγιό του προς τη φηµισµένη πόλη της Νότιας Γαλλίας, που εξακολουθεί να γοητεύει τη ρωσική υψηλή κοινωνία.
Η αµαξοστοιχία αναχώρησε από τον σιδηροδροµικό σταθµό Λευκορωσία στη Μόσχα στις 16.17 ακριβώς (15.17 ώρα Ελλάδας) και πρόκειται να διανύσει 3.300 χλµ. ώς τη Νίκαια, όπου αναµένεται στις 19.12 (20.12 ώρα Ελλάδας) του Σαββάτου. Τα εγκαίνια αυτής της νέας σιδηροδροµικής σύνδεσης έγιναν µε µια τελετή στην αποβάθρα του σταθµού, στη διάρκεια της οποίας µια ορχήστρα µε µια εικοσαριά ρώσους και γάλλους µουσικούς ερµήνευσε τραγούδια σε αµφότερες τις γλώσσες, µεταξύ των οποίων το «Νon, je ne regrette rien» της Εντίτ Πιάφ. «Είναι ηµέρα γιορτής, είναι το πρώτο δροµολόγιο Μόσχας - Νίκαιας», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας ρωσικών σιδηροδρόµων (RΖD), ο Μιχαήλ Ακούλοφ. Η αµαξοστοιχία που θα πραγµατοποιεί το δροµολόγιο Μόσχα - Νίκαια θα διασχίζει «εξαιρετικά τοπία όπως αυτά των Αλπεων για να φτάσει τελικά στη Νίκαια, έναν προορισµό που προσελκύει τους Ρώσους εδώ και αιώνες», δήλωσε από την πλευρά του ένας υπεύθυνος της εταιρείας των γαλλικών σιδηροδρόµων (SΝCF), ο Φρεντερίκ Παρντέ. Το τρένο, το οποίο ξεκίνησε για το παρθενικό του δροµολόγιο µε πληρότητα 90%, θα διασχίσει την Ευρώπη περνώντας από το Μινσκ, τη Βαρσοβία, την Τσεχία, τη Βιέννη, το Μιλάνο, τη Γένοβα και το Μαντόν, πριν φτάσει στον προορισµό του στην Κυανή Ακτή. Το δροµολόγιό του θα έχει 22 σταθµούς. Στην εποχή των τσάρων. Η σιδηροδροµική σύνδεση Μόσχας - Νίκαιας δεν είναι καινούργια. Προς το τέλος του 19ου αιώνα, στην τσαρική Ρωσία, και µέχρι το 1914, ένα άλλο τρένο εκτελούσε αυτό το δροµολόγιο. «Πολλά µέλη της ρωσικής βασιλικής οικογένειας, οι συγγενείς τους και τα εξώγαµα παιδιά τους είχαν εκεί κάτω (στη Νίκαια) ακίνητες ιδιοκτησίες και έκαναν τακτικά το αλέ-ρετούρ», έγραφε χθες η ρωσική εφηµερίδα «Ιζβέστια» σε ένα άρθρο της µε τίτλο «Γκλάµουρ στις σιδηροτροχιές». Το προσωπικό του νέου τρένου, το οποίο αποτελείται από Ρώσους, προσελήφθη κατόπιν διαγωνισµού. Σύµφωνα µε την «Ιζβέστια», για να προσληφθούν έπρεπε να ξέρουν αγγλικά και γαλλικά, καθώς και το σαβουάρ βιβρ των χωρών αυτών. Η αµαξοστοιχία, η οποία έχει δώδεκα βαγόνια, µεταξύ των οποίων δύο βαγκόν-ρεστοράν, προβλέπεται να πραγµατοποιεί µόνον ένα δροµολόγιο µετ επιστροφής την εβδοµάδα. Οµως «τα δροµολόγια αναµένεται ότι θα αυξηθούν γρήγορα στα τέσσερα ή πέντε εβδοµαδιαίως», επισήµανε ο Παρντέ, υπογραµµίζοντας ότι µπορεί κανείς να αγοράσει εισιτήρια από σταθµούς στη Γαλλία.
πηγή: TA NEA short link:
|
Ποια είναι η γνώμη σας;