header Ελλάδα Κύπρος Ρωσία Κοινοπολιτεία Αθήνα
Θεσσαλονίκη
Λευκωσία
Αγία Πετρούπολη
Μόσχα
skyline
04.03.2013

An-2 - το μεγάλο μέλλον ενός μικρού αεροπλάνου


Πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες πτήσεις του ρωσικού An-2 μετά την αναβάθμισή του. Στη σοβιετική εποχή ήταν αναντικατάστατο για τις τοπικές αεροπορικές εταιρείες και τη μεταφορά προϊόντων ή ταχυδρομείου, τους αεροψεκασμούς των χωραφιών ή επιχειρήσεις έρευνας-διάσωσης.

Τώρα οι μηχανικοί του Επιστημονικού-Ερευνητικού Ινστιτούτου Αεροπορίας της Σιβηρίας (ΕΕΙΑΣ), στη θέση του πεπαλαιωμένου σοβιετικού κινητήρα τοποθέτησαν στο διπλάνο αυτό έναν αμερικανικό ελικοστροβιλοκινητήρα. Άλλαξε και η καμπίνα του, που έγινε πιο άνετη για τη μεταφορά επιβατών.

 

Έχει αποκληθεί αυτόματο Καλάσνικοφ στον τομέα των αερομεταφορών, γιατί είναι εξίσου τελειοποιημένο, γενικής χρήσης, αξιόπιστο και χωρίς απαιτήσεις. Το An-2 έχει καταχωρηθεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως το μόνο αεροσκάφος στον κόσμο, που παράγεται για περισσότερα από 60 χρόνια. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν στον κόσμο ανάλογα αεροσκάφη του An-2 εξήγησε στη "Φωνή της Ρωσίας" ο διευθυντής του ΕΕΙΑΣ Βλαντίμιρ Μπαρσούκ:

Πλεονέκτημα του αεροσκάφους είναι ότι έχει προσγειώνεται και απογειώνεται στο μικρότερο παγκοσμίως μήκος διαδρόμου. Το An-2 μπορεί να προσγειωθεί στον ίδιο χώρο, όπως ένα ελικόπτερο Mi-8. Ούτε ένα ξένο αεροσκάφος δεν θα προσγειωθεί σε αυτόν τον περιορισμένο χώρο. Το απαιτούμενο μήκος διαδρόμου για την απογείωση και την προσγείωση του αεροσκάφους κυμαίνεται από 50 έως 80 μέτρα. Η μικρότερη απόσταση για ξένα αεροσκάφη της ίδιας κατηγορίας είναι 400-500 μέτρα. Οι τεχνικές δυνατότητες προσγείωσης του An-2 σε ανώμαλο έδαφος είναι επίσης μεγαλύτερες των ανταγωνιστών του.

 

Στη Ρωσία παραμένουν εν ενεργεία περίπου 2.000 "αραβοσιτάδικα", όπως λέγονται χαϊδευτικά. Πολύ πιο κερδοφόρο είναι να τους εμφυσήσουν νέα πνοή, παρά να αγοραστούν αεροσκάφη παρόμοιας κατηγορίας στο εξωτερικό. Ήδη έχουν γίνει προσπάθειες να αγοραστούν μεταχειρισμένα διπλάνα τύπου Cessna, παραγωγής του 1965. Το ίδιο, άλλωστε, ισχύει και για το An-2. Αποδείχθηκε ότι αυτό το βήμα όχι μόνο δεν είναι δικαιολογημένο από οικονομική άποψη, αλλά γεννά και πολλές δυσκολίες κατά τη συντήρηση, εξηγεί ο Βλαντίμιρ Μπαρσούκ:

 

3,5 εκατομμύρια δολάρια στοιχίζει ένα μεταχειρισμένο Cessna. Και με σύγχρονο εξοπλισμό λίγο κάτω από 4,5 εκατ. ευρώ. Για να εκσυγχρονιστεί ένα An-2 με ένα νέο κινητήρα, χρειάζονται περίπου 800 χιλιάδες δολάρια, δηλαδή είναι 3-4 φορές φθηνότερο. Επιπλέον το Cessna δεν θα προσγειώνεται σε μικρή έκταση και θα πρέπει να φυλάσσεται σε υπόστεγο, καθώς δεν αντέχει τους παγετούς της Σιβηρίας.

 

Στις βόρειες περιοχές της Ρωσίας αναμένουν με ανυπομονησία το εκσυγχρονισμένο An-2. Για τις περιοχές, όπου δεν υπάρχουν κανονικά αεροδρόμια, όπου δεν φθάνουν τα τρένα, το αεροσκάφος αυτό είναι η σωτηρία. Κατά τη σχεδίαση του νέου διπλάνου οι αεροναυπηγοί προσανατολίζονταν αρχικά στη ρωσική αγορά. Ωστόσο τώρα έχουν λάβει πολλές παραγγελίες από το εξωτερικό: Καζαχστάν, Τατζικιστάν, ΗΠΑ, Βραζιλία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνει η Κίνα,στον τομέα των αερομεταφορών, γιατί είναι εξίσου τελειοποιημένο, γενικής χρήσης, αξιόπιστο και χωρίς απαιτήσεις. Το An-2 έχει καταχωρηθεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως το μόνο αεροσκάφος στον κόσμο, που παράγεται για περισσότερα από 60 χρόνια. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν στον κόσμο ανάλογα αεροσκάφη του An-2 εξήγησε στη "Φωνή της Ρωσίας" ο διευθυντής του ΕΕΙΑΣ Βλαντίμιρ Μπαρσούκ:

 

Πλεονέκτημα του αεροσκάφους είναι ότι έχει προσγειώνεται και απογειώνεται στο μικρότερο παγκοσμίως μήκος διαδρόμου. Το An-2 μπορεί να προσγειωθεί στον ίδιο χώρο, όπως ένα ελικόπτερο Mi-8. Ούτε ένα ξένο αεροσκάφος δεν θα προσγειωθεί σε αυτόν τον περιορισμένο χώρο. Το απαιτούμενο μήκος διαδρόμου για την απογείωση και την προσγείωση του αεροσκάφους κυμαίνεται από 50 έως 80 μέτρα. Η μικρότερη απόσταση για ξένα αεροσκάφη της ίδιας κατηγορίας είναι 400-500 μέτρα. Οι τεχνικές δυνατότητες προσγείωσης του An-2 σε ανώμαλο έδαφος είναι επίσης μεγαλύτερες των ανταγωνιστών του.

 

Στη Ρωσία παραμένουν εν ενεργεία περίπου 2.000 "αραβοσιτάδικα", όπως λέγονται χαϊδευτικά. Πολύ πιο κερδοφόρο είναι να τους εμφυσήσουν νέα πνοή, παρά να αγοραστούν αεροσκάφη παρόμοιας κατηγορίας στο εξωτερικό. Ήδη έχουν γίνει προσπάθειες να αγοραστούν μεταχειρισμένα διπλάνα τύπου Cessna, παραγωγής του 1965. Το ίδιο, άλλωστε, ισχύει και για το An-2. Αποδείχθηκε ότι αυτό το βήμα όχι μόνο δεν είναι δικαιολογημένο από οικονομική άποψη, αλλά γεννά και πολλές δυσκολίες κατά τη συντήρηση, εξηγεί ο Βλαντίμιρ Μπαρσούκ:

3,5 εκατομμύρια δολάρια στοιχίζει ένα μεταχειρισμένο Cessna. Και με σύγχρονο εξοπλισμό λίγο κάτω από 4,5 εκατ. ευρώ. Για να εκσυγχρονιστεί ένα An-2 με ένα νέο κινητήρα, χρειάζονται περίπου 800 χιλιάδες δολάρια, δηλαδή είναι 3-4 φορές φθηνότερο. Επιπλέον το Cessna δεν θα προσγειώνεται σε μικρή έκταση και θα πρέπει να φυλάσσεται σε υπόστεγο, καθώς δεν αντέχει τους παγετούς της Σιβηρίας.

 

Στις βόρειες περιοχές της Ρωσίας αναμένουν με ανυπομονησία το εκσυγχρονισμένο An-2. Για τις περιοχές, όπου δεν υπάρχουν κανονικά αεροδρόμια, όπου δεν φθάνουν τα τρένα, το αεροσκάφος αυτό είναι η σωτηρία. Κατά τη σχεδίαση του νέου διπλάνου οι αεροναυπηγοί προσανατολίζονταν αρχικά στη ρωσική αγορά. Ωστόσο τώρα έχουν λάβει πολλές παραγγελίες από το εξωτερικό: Καζαχστάν, Τατζικιστάν, ΗΠΑ, Βραζιλία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνει η Κίνα.

 

 

πηγή: Η Φωνή της Ρωσίας

σχόλια (0)
Ποια είναι η γνώμη σας;
Επιλέξτε εικονίδιο
highlights
θεματικές
Σχολιάστε τώρα!

Αδελφέ μου Βλαδίμηρε, σου εύχομαι χρόνια πολλά, καλά, δημιουργικά και πάντοτε γεμάτα από την αγάπη του ρωσικού λαού και όλων των λογικών ανθρώπων της γης. Δεν... / 'ενας φτωχός ΈλληναςΣ.Λαβρόφ: Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από υποχωρήσεις, η ΠΓΔΜ έχει / Θανάσης Αυγερινόςκιριε σινχαριτιρια πολα χρονια πριν στ πειρεα στ πασαλιμανι κλειστο τωρα αρμενικο κ δν χορτενα κιριε ειστε καταπλικτικι σινχαριτιρια εχετε τν αφθεντι σινταγη ... / kouklinoug@gmail.comΔ.Κωνσταντακόπουλος: Μετατροπή της βαλκανικής σε χώρο υποτελών / ΣΟΦΙΑ 6 СОФИЯ  ΠΙΣΤΗ 3 ВЕРА  ΕΛΠΙΔΑ 2 НАДЕЖДА  ΑΓΑΠΗ 0 ЛЮБОВЬ 1 8   δ Κ Π / δ Κ ΠΑυτοκινητόδρομος της Μόσχας / Το χωριο Απουστα δεν υπαρχει. Ερημωθηκε το 1949 οταν ο Σταλιν τους "εστειλε" ολους στα βαθη του Καζακσταν / Κ.ΣυρανιδηςΗΠΑ- Δημοκρατικοί: Ο Πούτιν είναι «απειλή» και ο Τραμπ «άπραγος» / Τέλειο!!! Και οι Αμερικανοί φτιάχνουν τους δικούς τους εξωσκελετούς. / ΓιάνναΗ Ουάσιγκτον είναι ο Νο1 εχθρός για την Μόσχα, πιστεύει το 68% των Ρώσων / To saslik einai apo to Uzbekistan.poion kaukaso? An den kseris min grafis Kai den vazoun ksidi I ouzbeki aka fisiko anthrakouxo metaliko Nero. / OkΓια εμμονική συμπεριφορά κατηγορεί η Ρωσία τις ΗΠΑ μετά το έγγραφο / Πολύ καλή ενημέρωση! / Θανάσης ΔήμουΡωσία: Οι υποψήφιοι για την προεδρία της χώρας αρχίζουν τις περιοδείες τους / Wow!!! Στο ναυτικό ήταν κι αυτός!!! / ελλαδίτηςΣτο Προεδρικό ο Πόντιος κοσμοναύτης Θεόδωρος Γιουρτσίχιν-Γραμματικόπουλος / Για ποιο λόγο το κράτος τους παίρνει την ιθαγένεια; Μα στα πλαίσια του σχεδίου για τον αφελληνισμό της Θράκης και την αλλοίωση της πληθυσμιακής σύνθεσης όλης της... / κάποιος πατριώτηςΠρος άρση του εκκλησιαστικού σχίσματος στην Ουκρανία; / Θανάσης ΑυγερινόςΔόξα τω Θεώ, ειρήνη να χουμε, μονο αυτό μετράει. Ομόνοια και ευμηερία για τις όλες τις χώρες . Οταν οι πολεμοχαρείς μιλάνε εμείς οι πολίτες τρμεμουμε, Θέλουε να... / ΟλγαΑνατολική Ουκρανία: Τα αξιοθέατα μιας περιοχής που έχει πληγεί από τον πόλεμο /