header Ελλάδα Κύπρος Ρωσία Κοινοπολιτεία Αθήνα
Θεσσαλονίκη
Λευκωσία
Αγία Πετρούπολη
Μόσχα
skyline
19.06.2013 12:20

Οι δρόμοι της Ρωσίας και της Ευρώπης μπορεί να χωρίσουν


Νέες διαφορές πρόκειται να αντιμετωπίσουν η Ρωσία και η ΕΕ. Οι ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο του Τέταρτου Σιδηροδρομικού Πακέτου καλούνται να τυποποιήσουν τις απαιτήσεις για τις μεταφορές και τη τεχνική κατάσταση του τροχαίου υλικού στο έδαφος της ΕΕ. Αν δεν προβλεφθούν για τις ξένες εταιρείες οι χρειαζούμενες εξαιρέσεις, τότε τα ρωσικά τρένα μπορεί να αποδειχθούν κυριολεκτικά «εκτός εισόδου».

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ενοποιήσει την αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών. Τώρα πρόκειται για το έδαφος της ΕΕ, ενώ στο μέλλον θα γίνει λόγος για το χώρο από τη Λισαβόνα μέχρι το Βλαδιβοστόκ. Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι ο πλήρης διαχωρισμός της εταιρείας που διαχειρίζεται το δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών από τον διαχειριστή των μεταφορών. Εν τω μεταξύ η Ρωσία ζει ήδη πάνω στη βάση αυτών των κανόνων,- παρατήρησε ο εμπειρογνώμονας στις μεταφορές Αλεξέι Μπεζμπορόντοφ.
- Στη χώρα μας οι υποδομές είναι πλήρως διαχωρισμένες από τις μεταφορικές δραστηριότητες. Έχουμε μερικές μεγάλες κρατικές ή εν μέρει κρατικές, που διαχειρίζονται τις σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ το 90% του σιδηροδρομικού Στόλου βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια. Η Ευρώπη είναι πιο υπερβολικά ρυθμισμένη από τη Ρωσία.
Ωστόσο, αφού είχαν εργαστεί για ορισμένο χρονικό διάστημα σ’αυτές τις συνθήκες, οι ρωσικές σιδηροδρομικές εταιρείες άρχισαν να μιλούν για την ανάγκη μεγαλύτερης συγκεντρωποίησης. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 70% του φόρτου των σιδηροδρόμων αναλογεί στις μεταφορές φορτίων. Η ρύθμισή τους είναι πολύ πιο δύσκολη, από τις επιβατικές μεταφορές. Για την αποστολή των φορτηγών αμαξοστοιχιών απαιτείται πιο στενή συνεργασία των διαχειριστών του δικτύου και του τροχαίου υλικού. Μάλιστα, δεν είναι καθόλου άσχημη η κατάσταση όταν η ρύθμιση βρίσκεται στα ίδια χέρια, - θεωρούν οι εμπειρογνώμονες της Ρωσίας.
Εκτός απ’αυτά, το Τέταρτο Σιδηροδρομικο Πακέτο προβλέπει ότι την άνευ συνόρων αγορά της ΕΕ – από την 1η Ιανουαρίου του 2019 ο κάθε μεταφορέας θα αποκτήσει το δικαίωμα να εργάζεται στο έδαφος οποιουδήποτε άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ. Οι τέτοιου είδους αποφάσεις θα παίρνονται με βάση των κανόνων ανοικτής δημοπρασίας. Θα κερδίσει εκείνος που θα προτείνει τη χαμηλότερη τιμή, υπό τις ίδιες συνθήκες. Όπώς βεβαιώνουν οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο τέτοιου είδους ανταγωνισμός θα βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών και θα χαμηλώσει τις τιμές.
Εξάλλου, ακόμα και στην ίδια την Ευρώπη, δεν συμφωνούν όλοι με αυτές τις καινοτομίες. Συγκεκριμένα η Γαλλία, η οποία έχει επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία σύγχρονου δικτύου ταχείων αμαξοστοιχιών και τώρα το Παρίσι είναι εξαιρετικά αγανακτισμένο με την πρόταση ώστε από τις κατασκευασμένες με χρήματα των Γάλλων φορολογουμένων σιδηροδρομικές γραμμές να αποκομίζουν κέρδος οι εταιρείες άλλων χωρών.
Το κύριο όμως πρόβλημα συνίσταται στο ότι οι εκπρόσωποι της ΕΕ δεν μπορούν να πουν πώς θα εκτελούνται οι συμφωνίες, που ισχύουν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές εταιρείες και τους εκπροσώπους άλλων χωρών και συγκεκριμένα της Ρωσίας.

πηγή: NewsBomb

 

σχόλια (0)
Ποια είναι η γνώμη σας;
Επιλέξτε εικονίδιο
highlights
θεματικές
Σχολιάστε τώρα!

δοκιμασμενη συνταγη και νοστιμη, μονο που χρειαζεσαι μεγαλα ξυλακια για να κανετε τα μεγαλα σουβλακια, εγω συνηθως παιρνω απο εδω, νομιζω υπαρχουν και στο φυλλαδιο... / BillyΠώς κατασκευάζεται το «αυθόρμητο» αντιρωσικό κλίμα με χρήμα του Foreign Office / polu kako / tasos«Χοντροκομμένη προβοκάτσια με έξωθεν υποκίνηση», χαρακτηρίζει η Μόσχα την υπόθεση της απέλασης των Ρώσων διπλωματών / Θανάσης ΑυγερινόςОТЛИЧНО / МАКРИΡωσικό ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα όμηρος βρώμικων παιχνιδιών και έξωθεν πιέσεων / Θανάσης Αυγερινόςθα γαμησουμε την τουρκια / κλημηςΥΠΕΞ Ρωσίας: "Πίσω από την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης η Ουάσιγκτον" / Θανάσης Αυγερινόςο εσθονος ηταν πρακτορας της εε και καλως φυλακιστηκε / β.χ.τουρκαντωνηςΠαυλόπουλος: Η συνεργασία Ελλάδας - Ρωσίας συνεχίζεται και ο πολιτισμός μας ενώνει ακόμα περισσότερο / Η ΡΩΣΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΓΔΜ ΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΣΙΡΑΚΙ ΔΙΩΧΝΕΙ ΡΩΣΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΗ... / THGRΈνα ιστορικό κτίριο της Σεβαστούπολης, η καθολική εκκλησία του Αγίου Κλήμη, κατοπινός κινηματογράφος «Φιλία», επιστρέφεται στο ποίμνιό της / Και ο Πόντιος Πιλάτος το ίδιο έκανε.Η μήπως δεν γνωρίζει η Ρωσία ποιος είναι ο μόνιμος ταραξίας του διεθνούς δικαίου.Μοιάζει με την αλεπού που ήθελε να πάει σε δυό... / ΙορδάνηςΠούτιν: Φυσικά και δεν κατέρριψε η Ρωσία το Boeing της Μαλαισίας / Αδελφέ μου Βλαδίμηρε, σου εύχομαι χρόνια πολλά, καλά, δημιουργικά και πάντοτε γεμάτα από την αγάπη του ρωσικού λαού και όλων των λογικών ανθρώπων της γης. Δεν... / 'ενας φτωχός ΈλληναςΜια γέφυρα ένωσε Ρωσία και Κριμαία (ΒΙΝΤΕΟ) / κιριε σινχαριτιρια πολα χρονια πριν στ πειρεα στ πασαλιμανι κλειστο τωρα αρμενικο κ δν χορτενα κιριε ειστε καταπλικτικι σινχαριτιρια εχετε τν αφθεντι σινταγη ... / kouklinoug@gmail.comΠούτιν: Η Ρωσία είναι έτοιμη για διάλογο με τις ΗΠΑ / ΣΟΦΙΑ 6 СОФИЯ  ΠΙΣΤΗ 3 ВЕРА  ΕΛΠΙΔΑ 2 НАДЕЖДА  ΑΓΑΠΗ 0 ЛЮБОВЬ 1 8   δ Κ Π / δ Κ ΠΗλιοβασίλεμα ή ανατολή στο Κρεμλίνο? /