header Ελλάδα Κύπρος Ρωσία Κοινοπολιτεία Αθήνα
Αγία Πετρούπολη
Μόσχα
skyline
28.06.2013 18:36

Το κρουστικό κύμα από τον αστεροειδή που έπεσε στη Ρωσία, διέτρεξε δύο φορές τη Γη ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ

Το κρουστικό κύμα, το οποίο προκλήθηκε από τον αστεροειδή που εξερράγη πάνω από τη Ρωσία φέτος τον Φεβρουάριο, ήταν τόσο δυνατό, ώστε ταξίδεψε δύο φορές γύρω από όλο τον πλανήτη μας, σύμφωνα με μια νέα γαλλική επιστημονική έρευνα του φαινομένου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Αλεξίς Λε Πισόν της Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας της Γαλλίας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό γεωφυσικής "Geophysical Research Letters", σύμφωνα με το BBC, μελέτησαν στοιχεία από το διεθνές δίκτυο του Οργανισμού που επιτηρεί την τήρηση της απαγόρευσης των πυρηνικών δοκιμών.

Οι 20 σταθμοί του εν λόγω δικτύου, που είναι διάσπαρτοι στον κόσμο, ανιχνεύουν ακουστικά κύματα πολύ χαμηλής συχνότητας (υπόηχους), τα οποία προέρχονται από τυχόν πυρηνικές εκρήξεις. Όμως μπορούν να «πιάσουν» και εκρήξεις από άλλες πηγές, όπως εν προκειμένω η έκρηξη του αστεροειδούς πάνω από τη Ρωσία.

Οι Γάλλοι ερευνητές ανέφεραν ότι η ενέργεια από την έκρηξη του αστεροειδούς μήκους 17 μέτρων και βάρους περίπου 10.000 τόνων ήταν ισοδύναμη με 460 κιλοτόνους ΤΝΤ και απελευθέρωσε τη μεγαλύτερη ενέργεια μετά την ανάλογη έκρηξη πάνω από την Τουνγκούσκα της Σιβηρίας το 1908.

Όπως επισημαίνουν, είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που το διεθνές δίκτυο για την ανίχνευση των πυρηνικών δοκιμών «πιάνει» υποηχητικά κύματα που διατρέχουν δύο φορές όλη τη Γη, ενώ ο «απόηχος» της έκρηξης ήταν αισθητός από τους σταθμούς ανίχνευσης επί σχεδόν τρεις μέρες μετά το συμβάν. Η συνολική απόσταση που διέτρεξαν τα κρουστικά κύματα, ήταν περίπου 85.000 χιλιόμετρα.

Εξάλλου, μια νέα μελέτη για το περιστατικό της Τουνγκούσκα, που έκαναν επιστήμονες της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών της Ουκρανίας με επικεφαλής τον Βίκτορ Κβασνίτσια και δημοσίευσαν στο περιοδικό πλανητικής επιστήμης "Planetary and Space Science", καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η έκρηξη πιθανότατα προκλήθηκε από ένα βαρύ μετεωρίτη πλούσιο σε σίδηρο.

Η έκρηξη στη Σιβηρία εκτιμάται ότι ήταν ισοδύναμη με τρεις έως πέντε μεγατόνους ΤΝΤ, εκατοντάδες φορές πιο ισχυρή από την έκρηξη στη Χιροσίμα, και ισοπέδωσε μια τεράστια (ευτυχώς ακατοίκητη από ανθρώπους) έκταση σιβηρικού δάσους 2.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

πηγή:  imerisia.gr