header Ελλάδα Κύπρος Ρωσία Κοινοπολιτεία Αθήνα
Θεσσαλονίκη
Λευκωσία
Αγία Πετρούπολη
Μόσχα
skyline
01 / 02
25.04.2016 19:02

Τo ellada-russia παρακολουθεί ταινίες: «Οι κληρονόμοι» και ο «γάμος αλα ελληνικά 2» Λεία Τ.


Η σύνταξη του E-R εγκαινιάζει την καινούργια της στήλη. Εδώ θα διαβάζετε παρουσίαση και κριτική ταινιών που είτε προβάλλονται στην Ελλάδα, είτε στη Ρωσία.  Στην πρεμιέρα της στήλης της η Λεία Τ. παρουσιάζει με το δικό της χαρακτηριστικό τρόπο όσα είδε και άκουσε στην έναρξη του φεστιβαλ ρωσικού κινηματογράφου και στην ταινία " Οι κληρονόμοι" αλλά και πριν από λίγες μέρες στην ταινία ελληνικού θέματος Γάμος αλά ελληνικά 2 -(my greek fat big wedding 2).

 

Με μια εξαιρετική ταινία, αλλά επιεικώς κακό υποτιτλισμό γεμάτο με ορθογραφικά και χωρίς να μπορεί ο θεατής να βγάλει νόημα από τα γραφόμενα, ξεκίνησε το φεστιβαλ Ρωσικού κινηματογράφου στην Αθήνα, το Σάββατο, στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης «Αλκυονίς new star art cinema». Μάλλον κακός τρόπος για να ξεκινήσει το ετήσιο φεστιβάλ ρώσικου κινηματογράφου που διοργανώνεται στην Ελλάδα και συμπίπτει με το έτος Ελλάδας- Ρωσίας 2016. Την έναρξη του φεστιβάλ σηματοδότησε η πρώτη προβολή της ταινίας «Οι Κληρονόμοι» του Vladimir Khotinenko.

Στην αρχή της ταινίας υπήρχαν κάποια τεχνικά προβλήματα με τον ήχο, τα οποία δεν ήταν τίποτα εν τέλει μπροστά στο μεγάλο τεχνικό πρόβλημα που ήταν οι υπότιτλοι. Για όσους δεν μιλούν τη ρωσική γλώσσα, η παρακολούθηση της ταινίας ήταν υπερβολικά δύσκολη καθώς λόγω της  έλλειψης σύνταξης, της πολύ κακής ορθογραφίας και της γενικής ακαταλαβίστικης μετάφρασης που επικρατούσε στους υπότιτλους, η κατανόηση του τι πραγματικά γινόταν ήταν οριακά αδύνατη.

 

Ωστόσο την ταινία, κατάφερνε και έσωζε η πολύ καλή σκηνοθεσία του Khotinenko, καθώς και οι γεμάτες ερμηνείες των ηθοποιών. Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εκτυλίσσεται στο πλατό της εβδομαδιαίας τηλεοπτικής εκπομπής «Οι Κληρονόμοι», με παρουσιαστή τον Gleb Tregubov (Leonid Bichevin). Στην εκπομπή είναι καλεσμένοι έξι διαφορετικοί ομιλητές , ο καθένας ειδήμονας σε διαφορετικό τομέα, για να συζητήσουν για τον άγιο της ρώσικης ορθόδοξης εκκλησίας Sergey Radonezhsky. Παράλληλα, στο στούντιο βρίσκονται ως θεατές και δύο νεαροί, οι οποίοι κατέφυγαν εκέι ώστε να δημιουργήσουν άλλοθι για τον άγριο ξυλοδαρμό κάποιου που πραγματοποίησαν λεπτά πριν την έναρξη της εκπομπής. Στην πορεία της εκπομπής, δηιμιουργούνται καβγάδες και διαφωνίες μεταξύ των ομιλητών, των θεατών , του ίδιου του παρουσιαστή, ακόμα και του προσωπικού της εκπομπής. Ο σκηνοθέτης, μέσω των συζητήσεων των πρωταγωνιστών ξεδιπλώνει με υπέροχο τρόπο βαθύτερα θέματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Το θέμα για το οποίο κλήθηκαν να συνδιαλεχτούν λειτουργεί ως έναρξη να ξεδιπλωθούν οι διαφορετικές προσωπικότητες και απόψεις των πρωταγωνιστών, και να αναπτυχθεί μια βαθυτερη αναζήτηση μέσα στον ψυχισμό τους, που καταφέρνει εξαιρετικά να αγγίξει και τον ίδιο το θεατή. Τα όσα λέγονται μεταξύ των πρωταγωνιστών είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου των όσων  τελικά η ταινία καταφέρνει να θίξει και να κάνει τον θεατή να σκεφτεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μονόλογος της Yuganova είναι εξαιρετικά καλογραμμένος και σε συνδυασμό με την ερμηνεία και το συναισθημά της, συγκινεί βαθύτατα και δικαιολογημένα , όπως είπε και ο ίδιος ο σκηνοθέτης πριν την έναρξη της προβολής, είναι η κορύφωση της ταινίας και των όσων αναλύονται. Ενας λόγος απλός, που όμως καταφέρνει μέσα σε τρία λεπτά να δημιουργήσει έντονα συναισθήματα. Παράλληλα, ο ίδιος ο σκηνοθέτης μεγεθύνει αυτά τα συναισθήματα με διάφορα οπτικοακουστικά μέσα,  και με μια μικρή διάθεση ίσως κοροϊδίας προς την τηλεόραση και την προσπάθειά της να ξεγελάσει τον θεατή με τέτοια τρικ, εξηγεί τι συμβαίνει επακριβώς πίσω από τις κάμερες και πώς με διάφορα τεχνάσματα πραγματοποιείται η επίκλιση στο συναίσθημα του θεατή, μέσω του σκηνοθέτη της εκπομπής. Η ταινία στο σύνολό της ήταν προσεγμένη και σκηνοθετικά και σεναριακά , και οι ηθοποιοί ξεδιπλώνουν καταπληκτικά τις διαφορετικές πτυχές των ρόλων τους. Προσωπική προτίμηση ο Sergey Kachanov ως πάτερ Κυπριανός, που καταφέρνει και βγάζει την ήρεμη δύναμη και το ύφος που αρμόζει σε έναν θεοσεβούμενο άνθρωπο.
Η πρώτη ταινία του φεστιβάλ ρώσικου κινηματογράφου κατάφερε και έθεσε τον πήχη πολύ ψηλά για τις επόμενες που θα ακολουθήσουν. 

Λίγον νωρίτερα από την προβολή της πρώτης ταινίας, η πρεμιέρα του φεστιβάλ περιλάμβανε διάφορα χορευτικά νούμερα παραδοσιακών ρώσικων χορών από την ομάδα «Berezka» , τραγούδια από την Halina Hart αλλά και την πρωταγωνίστρια της ταινίας, Alla Yuganova. Πριν την προβολή, ο σκηνοθέτης μίλησε για την ταίνία, την οποία χαρακτήρισε ως το «μικρότερο παιδί του» .Δήλωσε ότι και μόνο για τον μονόλογο της Yuganova άξιζε η όποια δυσκολία κατά τα γυρίσματα και ότι ένιωθε τρομερή χαρά που η πρώτη προβολή της ταινίας του πραγματοποιήθηκε σε αυτό το φεστιβάλ στην Ελλάδα, που αγαπάει πολύ.

Τελική βαθμολογία: 4 /5. Το κομμάτι των υποτίτλων όμως βαθμολογείται με 0 στα 5

 

Γάμος αλα ελληνικά Νο2

 

Δεκατέσσερα χρόνια μετά, η Nia Vardalos γράφει και πρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική συνέχεια του πρώτου «γάμου αλά ελληνικά». Η ιστορία πάνω κάτω η ίδια, ένας γάμος που πρέπει να οργανωθεί και να πραγματοποιηθεί, με την ελληνική οικογένεια της ομογένειας να ξεδιπλώνεται σε όλο της το μεγαλείο κατά τη διάρκεια.  Η μόνη διαφορά, η –επιτυχής, ομολογουμένως- εισαγωγή στο καστ των ηθοποιών της έφηβης κόρης από την Elena Kampouris, η οποία ετοιμάζεται να φύγει από την οικογενειακή εστία για σπουδές, με αποτέλεσμα να βγάζει από την Vardalos την, γνωστή σε όλους μας , παρανοϊκή Ελληνίδα μάνα .

Κατά σημεία εμφανίζεται η διάθεση ότι ακόμα και η παραδοσιακή ελληνική οικογένεια πρέπει να αλλάζει σύμφωνα με τους καιρούς, αλλά τελικά το αποτέλεσμα δεν συμφωνεί με την ιδέα αυτή. Η ταινία είναι γεμάτη παραφουσκωμένα στερεότυπα για τους Έλληνες που βγάζουν εύκολο γέλιο, με κάποια από τα κλασικά της πρώτης ταινίας να επιστρέφουν δριμύτερα (βλέπε «Πες μου μια λέξη και θα σου αποδείξω ότι η ρίζα της είναι ελληνική» και «Ο αυτοσκοπός κάθε γυναίκας είναι ο γάμος»). Προστίθενται μερικά αρκετά καλά αστεία, με αγαπημένα μου όσα έχουν να κάνουν με την «προγιαγιά», αλλά επί της ουσίας η δεύτερη ταινία δεν έχει να προσφέρει κάτι παραπάνω από την πρώτη. Το όλο εγχείρημα μοιάζει  λίγο με μια απέλπιδα προσπάθεια της Vardalos να απομυζήσει λίγη ακόμα επιτυχία από την πρώτη ταινία, μιας και οι επαγγελματικές της κινήσεις στο ενδιάμεσο ήταν τουλάχιστον αδιέξοδες (βλέπε την ταινία του 2009 «Έρωτας αλά ελληνικά» που το μόνο που κατάφερε ήταν να καταστρέψει το αμερικανικό όνειρο του Αλέξη Γεωργούλη). Κάνοντας συνεργασία, λοιπόν, με αρκετούς από τους διακεκριμένους Έλληνες στο Hollywood, όπως τον Tom Hanks και την ελληνικής καταγωγής  σύζηγό του, Rita Wilson ,ως παραγωγούς, αλλά και με cameo από τον John Stamos, είναι σαν να φωνάζει ότι θέλει να βγάλει με το στανιό την ίδια επιτυχία με το πρώτο. Η διαφορά των δύο ταινιών, όμως , είναι ότι το πρώτο «my big fat greek wedding” ήταν πρωτότυπο και δικαίως πήγε τόσο καλά στα ταμεία, αλλά το δεύτερο δεν έχει καμία εξέλιξη.   Το όλο θέμα παραμένει μια καρικατούρα της ευρύτερης ελληνικής οικογένειας, το οποίο αρνούμαι να πιστέψω ότι υπάρχει σε τέτοιο βαθμό,  ακόμα και στην ομογένεια. Κάποια σημεία ίσως και να φέρνουν αναμνήσεις από πορσωπικές εμπειρίες, αλλά η υπερβολή πάντα παραμονεύει και το αποτέλεσμα βγαίνει λίγο παράταιρο, ή όπως λένε και στην Αμερική «It’s all greek to me”.

Σκηνοθεσία: Kirk Jones
Πρωταγωνιστούν: Nia Vardalos, John Corbett, Michael Constantine

Τελική βαθμολογία: 3/5 – Ευχάριστη ταινία με εύκολο γέλιο. Δεν θα την ξαναβλέπαμε, όμως.

 

 

 

Σχόλιο (1)
  • Τους κληρονόμους τους είδα και εγώ. Ταινία που όλοι πρέπει να δουν Αναστασία Τσ. 27.04.2016 12:18
Ποια είναι η γνώμη σας;
Επιλέξτε εικονίδιο
highlights
θεματικές
Σχολιάστε τώρα!

ОТЛИЧНО / МАКРИΠώς κατασκευάζεται το «αυθόρμητο» αντιρωσικό κλίμα με χρήμα του Foreign Office / θα γαμησουμε την τουρκια / κλημης«Χοντροκομμένη προβοκάτσια με έξωθεν υποκίνηση», χαρακτηρίζει η Μόσχα την υπόθεση της απέλασης των Ρώσων διπλωματών / Θανάσης Αυγερινόςο εσθονος ηταν πρακτορας της εε και καλως φυλακιστηκε / β.χ.τουρκαντωνηςΡωσικό ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα όμηρος βρώμικων παιχνιδιών και έξωθεν πιέσεων / Θανάσης ΑυγερινόςΗ ΡΩΣΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΓΔΜ ΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΣΙΡΑΚΙ ΔΙΩΧΝΕΙ ΡΩΣΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΗ... / THGRΥΠΕΞ Ρωσίας: "Πίσω από την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης η Ουάσιγκτον" / Θανάσης ΑυγερινόςΚαι ο Πόντιος Πιλάτος το ίδιο έκανε.Η μήπως δεν γνωρίζει η Ρωσία ποιος είναι ο μόνιμος ταραξίας του διεθνούς δικαίου.Μοιάζει με την αλεπού που ήθελε να πάει σε δυό... / ΙορδάνηςΠαυλόπουλος: Η συνεργασία Ελλάδας - Ρωσίας συνεχίζεται και ο πολιτισμός μας ενώνει ακόμα περισσότερο / Αδελφέ μου Βλαδίμηρε, σου εύχομαι χρόνια πολλά, καλά, δημιουργικά και πάντοτε γεμάτα από την αγάπη του ρωσικού λαού και όλων των λογικών ανθρώπων της γης. Δεν... / 'ενας φτωχός ΈλληναςΈνα ιστορικό κτίριο της Σεβαστούπολης, η καθολική εκκλησία του Αγίου Κλήμη, κατοπινός κινηματογράφος «Φιλία», επιστρέφεται στο ποίμνιό της / κιριε σινχαριτιρια πολα χρονια πριν στ πειρεα στ πασαλιμανι κλειστο τωρα αρμενικο κ δν χορτενα κιριε ειστε καταπλικτικι σινχαριτιρια εχετε τν αφθεντι σινταγη ... / kouklinoug@gmail.comΠούτιν: Φυσικά και δεν κατέρριψε η Ρωσία το Boeing της Μαλαισίας / ΣΟΦΙΑ 6 СОФИЯ  ΠΙΣΤΗ 3 ВЕРА  ΕΛΠΙΔΑ 2 НАДЕЖДА  ΑΓΑΠΗ 0 ЛЮБОВЬ 1 8   δ Κ Π / δ Κ ΠΜια γέφυρα ένωσε Ρωσία και Κριμαία (ΒΙΝΤΕΟ) / Το χωριο Απουστα δεν υπαρχει. Ερημωθηκε το 1949 οταν ο Σταλιν τους "εστειλε" ολους στα βαθη του Καζακσταν / Κ.ΣυρανιδηςΠούτιν: Η Ρωσία είναι έτοιμη για διάλογο με τις ΗΠΑ / Τέλειο!!! Και οι Αμερικανοί φτιάχνουν τους δικούς τους εξωσκελετούς. / ΓιάνναΗλιοβασίλεμα ή ανατολή στο Κρεμλίνο? /