header Ελλάδα Κύπρος Ρωσία Κοινοπολιτεία Αθήνα
Θεσσαλονίκη
Λευκωσία
Αγία Πετρούπολη
Μόσχα
skyline
01 / 09
28.09.2010 05:33

Έκθεση Ιβάν Μαστερόπουλου και Δέσποινας Φλέσσα στο Χώρο Τέχνης “Mary Alexiou – Athens Art Space”


Ο Χώρος Τέχνης “Mary Alexiou – Athens Art Space” σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης του Ιβάν Μαστερόπουλου και της Δέσποινας Φλέσσα με τίτλο: « Mνήμες»

την Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 8:00 μ.μ.


Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε στην έκθεση.
Δίαρκεια έκθεσης 7 έως 23 Οκτωβρίου 2010
Επιμέλεια έκθεσης:
Μαίρη Αλεξίου Αρχαιολόγος-Ιστορικός Τέχνης
Γιάννης Αντωνιάδης- Ιστορικός Τέχνης

 

« Mνήμες »
Τα ζωγραφικά έργα του καλλιτέχνη είναι σαν δορυφόροι, με εσωτερική ενότητα. Είναι στιγμές από τις μνήμες των εφηβικών του χρόνων που έπεσαν σαν ώριμα φρούτα και δουλεύτηκαν με τον πλούσιο χρωματικό του πλαστήρα. Δίνει παλμό, έκφραση, ισορροπία που κόβει την ανάσα ,με αποτέλεσμα να κρατάει το ζωγραφικό του έργο τη φρεσκάδα του σήμερα! Σαν ζωγράφος-γλύπτης χτίζει το παρόν, με την νοσταλγία και το ρομαντισμό του παρελθόντος. Οι φόρμες του έντονα εξπρεσιονιστικές και ερωτικές όπως και τα χρώματα τους αναδύουν μια μοναδική ζέση, τη ζέση της στιγμής που ακόμα δεν έχει τελειώσει γιατί η συνέχεια αιωρείται, σαν αύρα γύρω από το έργο. Κάθε έργο περιμένει τον φιλότεχνο να φανταστεί και να νιώσει, με τις αισθήσεις της δικής του φαντασίας. Η ρωσική καταγωγή του καλλιτέχνη εμπνέει τη ζωγραφική του με άμεσο τρόπο έτσι ώστε να μετατρέπει τις μνήμες του σε ιδέες και πρότυπα. Οι συνοδοιπόροι μιας ζωής καλλιτεχνικής ,με ανθρώπινες αξίες όπως η νοσταλγία, η αγάπη, ο πόνος του αποχωρισμού.
Στο ταξίδι της τέχνης και της ζωής ο Ιβάν Μαστερόπουλος είναι ο πρωταγωνιστής του έργου του. Οι μορφές αυτές σαν Ρώσοι αθλητές πριν από το επόμενο άλμα, πριν από την επόμενη κίνηση, βρίσκονται σε τέλεια εναρμόνιση σώματος και ψυχής σύμφωνα με το αρχαίο ελληνικό ιδεώδες! Παντρεύοντας έτσι δυο ιστορικούς λαούς στην τέχνη της παγκόσμιας απήχησης.
Τα έργα της Δέσποινας Φλέσσα, εκφράζουν μιά όψη της σύγχρονης πραγματικότητας, με αναφορά την μοναχικότητα του σύγχρονου ανθρώπου. Με μινιμαλιστική διάθεση θυμίζουν θεατρικά σκηνικά, που μόλις χτυπήσει το καμπανάκι της πρώτης πράξης, οι θεατές περιμένουν τον πρωταγωνιστή. Η μυστικιστική ατμόσφαιρα κάθε -έργου σκηνής- δημιουργείται από τη φωτοσκίαση και επανάληψη των εσωτερικών χώρων. Οι πόρτες είσοδος-έξοδος, οι λάμπες, οι στενόμακροι διάδρομοι μαρτυρούν τους επισκέπτες του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.

Μαίρη Αλεξίου
Αρχαιολόγος Ιστορικός Τέχνης

 

Aντίθετα μονοπάτια έκφρασης

Μία έκθεση ζωγραφικής φαντάζει από μόνη της ως μία εύκολη και απλή διαδικασία, ένα γεγονός όπου είθισται οι επισκέπτες να κοσμούν τους εκτιθέμενους με επαίνους και φιλοφρονήσεις σε ένα πλαίσιο καθωσπρεπισμού και ευγενούς συμπεριφοράς. Η αναγνώριση όμως και η καθιέρωση ενός ζωγράφου δεν καθορίζεται μόνο από την επισκεψιμότητα και τα ενθαρρυντικά λόγια που πολλές φορές είναι ανούσια αλλά εξαρτάται και από άλλες παραμέτρους όπως είναι το αληθινό ταλέντο, η μετριοφροσύνη και το ήθος του καλλιτέχνη. Σε αυτήν την έκθεση με τίτλο « Mνήμες »που φιλοξενείται στην γκαλερί Athens Art Space Mary Alexiou, τα λόγια δεν είναι περιττά διότι η ουσία της ζωγραφικής και η αληθινή καλλιτεχνική δημιουργία βρίσκονται ενώπιόν μας. Ο λόγος για την Δέσποινα Φλέσσα και τον Ιβάν Μαστερόπουλο, δύο νέους δημιουργούς που στην πρώτη τους ατομική έκθεση μας καλούν να περπατήσουμε μαζί τους στον κόσμο των συναισθημάτων τους, μας πιάνουν από το χέρι για να νιώσουμε σαν μία άλλη Αλίκη στην χώρα των χρωμάτων, την γεμάτη πάθος και μυστήριο. Μας μεταδίδουν πάνω από όλα την αλήθεια τους.
Στον Ιβάν συναντούμε την ένταση των χρωμάτων, τον στροβιλισμό τους και την συμπλήρωση τους σε μία αρμονία που επιτρέψτε μου το σχόλιο, αγγίζει τα χνάρια του ιμπρεσιονισμού. Σαν να ταξιδεύουμε πίσω στον χρόνο, χωρίς όμως αυτή η μηχανή του χρόνου να αφαιρεί την μοντερνικότητα και το επίκαιρο της πινελιάς του. Οι μορφές που αναπαριστά συνδυάζουν την ταυτότητα του σήμερα με την ανάμνηση του χθες. Μοιάζει να είναι πρόσωπα χαμένα στο εγώ τους, στις σκέψεις τους, στην καθημερινότητά τους. Στέκονται ή κινούνται με την λήθη και την ανεμελιά μιας άλλης εποχής που έχει περάσει ανεπιστρεπτί αλλά καταφέρνουν να μας δηλώσουν πως είναι παρόντα μέσα στην απουσία τους. Η χαρά και η λύπη εναλλάσσονται στα πρόσωπά αυτά σαν σε ένα αέναο εκκρεμές, σαν μία σβούρα που γυρνάει και ποτέ δεν λέει να σταματήσει. Ενέχουν μία έντονη δόση μελαγχολίας, άλλοτε έκδηλης και άλλοτε υποδόριας που όμως την αντιπαλεύεται η ζωντανή και ατίθαση πινελιά. Μήπως και στον Βαν Γκογκ κάτι παρόμοιο δεν συνέβαινε? Βέβαια για εκείνον η παλέτα του ήταν το καταφύγιό του και η συντροφιά του. Ο Ιβάν πετυχαίνει με το έργο του να μας γαληνεύει και να μας μεταφέρει έστω και για λίγο στην δική του πραγματικότητα. Μας κρατάει καθηλωμένους δίχως να μας υπνωτίζει προσκαλώντας μας στην Χρωματούπολη που με τόσο κόπο έχει χτίσει.
Η Δέσποινα Φλέσσα έχει το δικό της ύφος που όμως διασταυρώνει εκείνο του Ιβάν, αν εκείνος δίνει μορφή και ύλη στα πρόσωπα, εκείνη τα αφήνει να πλανώνται και να αιωρούνται στο κενό. Δεν υπάρχει ανθρώπινο στοιχείο, όμως υπονοείται,υποβόσκει, διαφαίνεται μέσα από αυτά τα εσωτερικά, τα τόσο ψυχολογικά φορτισμένα που μας αφήνουν την αίσθηση πως είναι στοιχειωμένα. Μας αγχώνουν και μας τρομάζουν ενίοτε, μας στήνουν στην γωνία μήπως και στο επόμενο βήμα μας αντικρίσουμε μία μορφή άυλη και εξωπραγματική, σαν να μας περιμένουν. Η Δέσποινα Φλέσσα κατορθώνει να μας εντάξει σε μία άλλη πραγματικότητα, φορτισμένη με αγωνία για το τώρα, το μετά, το αύριο. Μας εγκλωβίζει στο είναι της όπως συνέβαινε και στο γνωστό μυθιστόρημα του Γκυ ντε Μωπασάν όπου ο συγγραφέας φανταζόταν να τον περιστοιχίζει ένα φάντασμα, το Ορλά όπως ονόμαζε και το οποίο τον ακολουθούσε σε κάθε του βήμα, του προκαλούσε σύγχυση και τελικά τον αποδιοργάνωνε συναισθηματικά. Το σκοτεινό των δωματίων έχει κάτι από εγκατάλειψη, απομόνωση, σαν ο χρόνος να πάγωσε για πάντα σε αυτά τα δωμάτια, που αν και δίχως κίνηση μας προτρέπουν να μπούμε για να δούμε τι συμβαίνει. Τα έργα της όμως φέρουν και κάτι από Αναγέννηση, από Ρέμπραντ συγκεκριμένα, σαν να προσπαθεί να διατηρήσει περιρρέουσα μια ατμόσφαιρα θρησκευτική, μία ανάγκη δηλαδή για περίσκεψη και συλλογισμό μακριά από τα εγκόσμια. Τοποθετεί τον θεατή ιδιωτικά, σε περιβάλλον αγνό και απάτητο όπου η επαφή με το τίποτα τον εξουσιάζει και του προκαλεί ένα δέος σαν να βρίσκεται σε ιερό τόπο.
Τελικά είναι η ιδιαίτερη και αγνή γραφή που ξεδιπλώνουν στον καμβά, είναι αυτή η διαφορετική εξωτερίκευση της εσωτερικότητας τους που δοκιμάζουν να μας διαπεράσουν? Έχω την γνώμη πως αγγίζοντας το έργο του καλλιτέχνη αγγίζει κανείς και την ψυχή του, φεύγει από ένα πρώτο επίπεδο ανάγνωσης και διεισδύει ακούσια ή εκούσια σε ένα δεύτερο, πιο ενδόμυχο και αναλυτικό χωρίς όμως να διαταράσσει την ηρεμία του.

Γιάννης Αντωνιάδης
Ιστορικός Τέχνης Επιμελητής της έκθεσης

 

Δημοκρίτου και Στρατιωτικού Συνδέσμου 23, 106 73, Κολωνάκι - Αθήνα
Τηλ.: 210.36.08.105, e-mail: , http://www.alexiouart.gr
ΤΡΙΤΗ - ΠΕΜΠΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 11:00 – 14:00 & 18:30 – 21:00,
ΤΕΤΑΡΤΗ – ΣΑΒΒΑΤΟ: 11:00 – 14:00
σχόλια (0)
Ποια είναι η γνώμη σας;
Επιλέξτε εικονίδιο
highlights
θεματικές
Σχολιάστε τώρα!

Θα ήθελα ένα άρθρο για τη Ρωσική ηγεσία και πως νομιμοποιήθηκε. / Καρφιώτης ΠάνοςΤην ανατίναξη του λιμανιού της Σεβαστούπολης στην Κριμαία ζητούσαν οι Βρετανοί καθοδηγητές της Integrity Initiative! / Hello / LeonidasΠώς κατασκευάζεται το «αυθόρμητο» αντιρωσικό κλίμα με χρήμα του Foreign Office / Πρέπει να ντρέπεστε με τόσα ψέματα που γράφετε αλλα από τον Λιατσο τι άλλο να περιμένει κανείς... / Μζια Γκουρεσιδζε«Χοντροκομμένη προβοκάτσια με έξωθεν υποκίνηση», χαρακτηρίζει η Μόσχα την υπόθεση της απέλασης των Ρώσων διπλωματών / Θανάσης ΑυγερινόςΑπουστα!!!!οι ρίζες μας!! Είμαστε εμείς και δεν ξεχνάμε!!! / Tula fotiadou 18022020Ρωσικό ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα όμηρος βρώμικων παιχνιδιών και έξωθεν πιέσεων / Θανάσης ΑυγερινόςΤι καλά παιδιά αυτοί οι Εγγλέζοι πολιτικοί ! Μπουμπούκια ! Εκεί γεννήθηκε και η κοινοβουλευτική ολιγαρχία ! Στην Ελλάδα αυτό το σύστημα το λένε Δημοκρατία... / Γεώργιος Δημόκριτος ΒαμβακούσηςΥΠΕΞ Ρωσίας: "Πίσω από την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης η Ουάσιγκτον" / Θανάσης Αυγερινόςδοκιμασμενη συνταγη και νοστιμη, μονο που χρειαζεσαι μεγαλα ξυλακια για να κανετε τα μεγαλα σουβλακια, εγω συνηθως παιρνω απο εδω, νομιζω υπαρχουν και στο φυλλαδιο... / BillyΠαυλόπουλος: Η συνεργασία Ελλάδας - Ρωσίας συνεχίζεται και ο πολιτισμός μας ενώνει ακόμα περισσότερο / polu kako / tasosΈνα ιστορικό κτίριο της Σεβαστούπολης, η καθολική εκκλησία του Αγίου Κλήμη, κατοπινός κινηματογράφος «Φιλία», επιστρέφεται στο ποίμνιό της / ОТЛИЧНО / МАКРИΠούτιν: Φυσικά και δεν κατέρριψε η Ρωσία το Boeing της Μαλαισίας / θα γαμησουμε την τουρκια / κλημηςΜια γέφυρα ένωσε Ρωσία και Κριμαία (ΒΙΝΤΕΟ) / ο εσθονος ηταν πρακτορας της εε και καλως φυλακιστηκε / β.χ.τουρκαντωνηςΠούτιν: Η Ρωσία είναι έτοιμη για διάλογο με τις ΗΠΑ /