σχετικά άρθρα
|
25.03.2010 11:11
Βασίλι Μπάρχατοφ, στα 26 του έχει συνεπάρει τη Μόσχα Αχιλλέας ΠατσούκαςΜια γιγάντια νυχτερίδα άνοιξε τα φτερά της, διασχίζοντας τον ουρανό της Μόσχας. Σε αντίθεση με τις συνηθισμένες που προκαλούν φόβο και απέχθεια, η πτήση της συγκεκριμένης μαγνήτισε, ενθουσίασε και κυρίως μοίρασε δέσμες φωτός στους χιλιάδες θεατές του θεάτρου Μπολσόι που είχαν τη χαρά να την παρακολουθήσουν σε πέντε παραστάσεις. Ο λόγος για τη γνωστή οπερέτα του Γιόχαν Στράους υιού, που έκανε πρεμιέρα στο μεγάλο θέατρο της Μόσχας.
Αν κάθε πρεμιέρα στο Μπολσόι αποτελεί από μόνη της ξεχωριστό γεγονός, το άνοιγμα της αυλαίας της «Νυχτερίδας» άνοιξε δύο νέα κεφάλαια στην ιστορία των 234 χρόνων του θεάτρου της Μόσχας. Το πρώτο ήταν πως πρώτη φορά ανέβασε οπερέτα και το δεύτερο πως η ριψοκίνδυνη αυτή απόπειρα πραγματοποιήθηκε διά χειρός του 26χρονου ιδιοφυούς σκηνοθέτη Βασίλι Μπάρχατοφ, που έγινε ο νεότερος σκηνοθέτης στην ιστορία του μεγάλου θεάτρου της Μόσχας. Το κλασικό αριστούργημα του Γ. Στράους, 134 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα στο Τheater an der Wien, ευτύχησε να ανατεθεί στον σπουδαίο Ρώσο σκηνοθέτη. Η ευφυής σύλληψή του να επιλέξει η υπόθεση του έργου να εκτυλιχθεί μέσα σε ένα πλοίο με το όνομα Στράους αποτέλεσε την πρόγευση για τη συνέχεια. Εντός του πλοίου, είδαμε το ξεφάντωμα, τον έρωτα, την παρακμή, τον αυτοσαρκασμό, τη βύθιση, αλλά και την ανάταση των πρωταγωνιστών. Η απόδοση της «Νυχτερίδας» ήλθε πιο κοντά στη μορφή της όπερας, χωρίς να απολέσει τη δομή της οπερέτας όπως την είχαν γράψει ο Γιόχαν Στράους και οι λιμπρετίστες Ρίτσαρντ Ζενέ και Καρλ Χάφνερ. Οπως μάλιστα υπενθύμισε ο σκηνοθέτης, φαίνεται ότι ο Στράους –μέσα από επιστολές του– δεν πίστευε πως η Νυχτερίδα ήταν οπερέτα. Εξηγώντας τι σημαίνει γι’ αυτόν το έργο αυτό, παρομοίασε τη «Νυχτερίδα» με τον κώδικα Ντα Βίντσι, καθώς μέσα σε αυτήν υπάρχουν πολλές κρυμμένες πληροφορίες. Το τέλος της παράστασης έδωσε τη σκυτάλη στους θεατές οι οποίοι αποθέωσαν τον διευθυντή ορχήστρας Μιχαήλ Γκρανόφσκι, τον Κρεζιμίρ Σπίτσερ (Γκάμπριελ Φον Αϊζενστάιν) και την Ντινάρα Αλίεβα (Ροζαλίντα). Αξιοι συμπαραστάτες, ο σπουδαίος σκηνογράφος Ζινόβιι Μάργκολιν, του οποίου η κάθε έμπνευση ήταν ομορφότερη από την προηγούμενη και ο Ιγκορ Τσαπούριν με τα υπέροχα κουστούμια. Οσο για τον Μπάρχατοφ, πέραν του χειροκροτήματος που δεν αποτέλεσε έκπληξη, εμείς αναρωτιόμαστε, όταν στα 26 χρόνια του έχει ήδη στο βιογραφικό την «υπογραφή» πέντε παραστάσεων στο Μαριίνσκι, μιας στο Μπολσόι, και μιας στο Δραματικό Θέατρο Πούσκιν, αν θα αντέξει τη δικαιολογημένη φήμη που ολοένα τυλίγεται γύρω του.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_25/03/2010_395412 "> short link:
Λέξεις Κλειδιά: Μπάρχατοφ, θεατές, Μπολσόι, παραστάσεις, Στράους, σκηνοθέτης, Μαριίνσκι, Πούσκιν, Θέατρο
|
Ποια είναι η γνώμη σας;