header Ελλάδα Κύπρος Ρωσία Κοινοπολιτεία Αθήνα
Θεσσαλονίκη
Λευκωσία
Αγία Πετρούπολη
Μόσχα
skyline
17.02.2011 00:00

Μπουργκάς, όταν ενδιαφερθεί η Βουλγαρία Θανάσης Αυγερινός ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΒΑΖΕΙ Ο ΠΟΥΤΙΝ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΛΟΓΩ ΧΡΕΩΝ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ (7,3 ΕΚΑΤ.) ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (1,3), ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ


Σε βαθύτερη κατάψυξη φαίνεται πως σπρώχνει το σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη το Κρεμλίνο, ευελπιστώντας σε ευνοϊκές πολιτικές ανακατατάξεις στην αρνητική έως τώρα Βουλγαρία, αλλά και επιμένοντας ότι, παρά τις περί του αντιθέτου διαδιδόμενες πληροφορίες, η Μόσχα παραμένει εντός του έργου και τηρεί τα συμφωνηθέντα.

Ο,τι αρχίζει ωραίο...
Τις βαρυσήμαντες αυτές δηλώσεις έκανε αργά χθες ο Ντμίτρι Πεσκόφ, εκπρόσωπος Τύπου του Ρώσου πρωθυπουργού Βλαντίμιρ Πούτιν, ο οποίος και κρατά στα χέρια του τα ηνία της ρωσικής ενεργειακής πολιτικής.

«Η πληροφορία ότι η Ρωσία έχασε το ενδιαφέρον της για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, είτε ότι ετοιμάζεται να βγει από το σχέδιο, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα», είπε ο κ. Πεσκόφ στο ρωσικό πρακτορείο Ιντερφάξ, διαψεύδοντας είδηση της ρωσικής οικονομικής εφημερίδας «Βένταμαστι».

Η κοινή έκδοση Financial Times και Wall Street Journal στη Μόσχα επικαλέστηκε χθες τρεις ανώνυμες πηγές εντός της διακρατικής κοινοπραξίας, οι μέτοχοι της οποίας συνεδριάζουν σήμερα στη Ρώμη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, η ρωσική πλευρά επρόκειτο να ανακοινώσει τη διακοπή της χρηματοδότησης και την αποχώρησή της από την Trans-Balkan Pipeline Β.V.

Το νέο θρίλερ γύρω από τον πετρελαιαγωγό τερματίστηκε με δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής συντονίστριας του σχεδίου εταιρείας, της «Τρανσνιέφτ», σύμφωνα με τους οποίους η Μόσχα «δεν είναι υποστηρικτής της διακοπής του σχεδίου, θεωρώντας απαραίτητο να συνεχιστεί η εργασία γι' αυτό, ωστόσο η ρωσική πλευρά είναι αυτή τη στιγμή η μοναδική που συνεχίζει τη χρηματοδότηση του σχεδίου».

Ο αντιπρόεδρος της «Τρανσνιέφτ», Μιχαήλ Μπάρκοφ, εκτιμάται ότι αναφερόταν στο συσσωρευμένο χρέος της Βουλγαρίας, η οποία αθέτησε τη δέσμευσή της να το εξοφλήσει έως το τέλος του 2010 και φτάνει αυτή τη στιγμή τα 7,3 εκατ. ευρώ. Εως χθες το μεσημέρι το ελληνικό αντίστοιχο χρέος ήταν 1,3 εκατ. όμως, όπως πληροφορούμαστε από έγκυρες πηγές, στην Αθήνα χθες υπεγράφη η σχετική απόφαση, έτσι ώστε να μην υπάρχει ουδεμία ελληνική εκκρεμότητα για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας της διακρατικής κοινοπραξίας.

* Μάλιστα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής δήλωσε ότι «περιμένουμε τις επίσημες αποφάσεις της ρωσικής πλευράς και μετά θα γνωστοποιήσουμε τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης».

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου της «Τρανσνιέφτ», Ιγκορ Ντιόμιν, η διεθνής εταιρεία δεν θα διαλυθεί, αλλά «θα ελαχιστοποιηθούν τα λειτουργικά της έξοδα» με μειώσεις προσωπικού και αμοιβών στα εντελώς απαραίτητα.

Ο κ. Ντιόμιν διέψευσε επίσης ότι η Μόσχα προσανατολίζεται στη χρήση άλλων διεξόδων για το πετρέλαιό της μέσω της Μαύρης Θάλασσας, ενώ ρωσικές διπλωματικές πηγές εκτιμούσαν ότι «η μέγκενη γύρω από τη Βουλγαρία και τους λοιπούς εταίρους για τήρηση των δεσμεύσεών τους δεν πρόκειται να χαλαρώσει».

Παρά το υψηλότερο κόστος της διέλευσης μέσω του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη (περίπου 7 δολάρια ο τόνος), έναντι των δεξαμενόπλοιων μέσω των Στενών (4 δολάρια), η Μόσχα φαίνεται να επιθυμεί να διατηρήσει τη μικρή αυτή εναλλακτική λύση για το πετρέλαιό της, εφ' όσον αυτό σταθεί δυνατόν, και να μην εξαρτήσει όλες τις εξαγωγές της από την Τουρκία, με την οποία προχωρούν οι διευθετήσεις για τον Σαμψούντα - Τζεϊχάν, όπου το κόστος μεταφοράς ανά τόνο, αλλά και κατασκευής, είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

Μανιάτης: Εμείς, υπέρ

Σε επικοινωνία της «Ε» με τον υφυπουργό ΠΕΚΑ, ο Γ. Μανιάτης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα διατηρεί σταθερές τις απόψεις της υπέρ της κατασκευής του αγωγού, τον οποίο χαρακτήρισε τον «πλέον πράσινο στην Ευρώπη», βάσει και των σχετικών ελληνικών περιβαλλοντικών μελετών.

Η διεθνής εταιρεία του έργου έχει δεσμευτεί να παρουσιάσει στη βουλγαρική πλευρά εντός του Φεβρουαρίου διορθωμένη περιβαλλοντική μελέτη, μετά από την οποία η Σόφια έχει δεσμευτεί ότι θα ανακοινώσει τις οριστικές της αποφάσεις, για τις οποίες έχει ωστόσο προϊδεάσει επανειλημμένως και αρνητικά ο Βούλγαρος πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ.

 

πηγή: Ελευθεροτυπία

σχόλια (0)
Ποια είναι η γνώμη σας;
Επιλέξτε εικονίδιο
highlights
θεματικές
Σχολιάστε τώρα!

Θα ήθελα ένα άρθρο για τη Ρωσική ηγεσία και πως νομιμοποιήθηκε. / Καρφιώτης ΠάνοςΤην ανατίναξη του λιμανιού της Σεβαστούπολης στην Κριμαία ζητούσαν οι Βρετανοί καθοδηγητές της Integrity Initiative! / Hello / LeonidasΠώς κατασκευάζεται το «αυθόρμητο» αντιρωσικό κλίμα με χρήμα του Foreign Office / Πρέπει να ντρέπεστε με τόσα ψέματα που γράφετε αλλα από τον Λιατσο τι άλλο να περιμένει κανείς... / Μζια Γκουρεσιδζε«Χοντροκομμένη προβοκάτσια με έξωθεν υποκίνηση», χαρακτηρίζει η Μόσχα την υπόθεση της απέλασης των Ρώσων διπλωματών / Θανάσης ΑυγερινόςΑπουστα!!!!οι ρίζες μας!! Είμαστε εμείς και δεν ξεχνάμε!!! / Tula fotiadou 18022020Ρωσικό ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα όμηρος βρώμικων παιχνιδιών και έξωθεν πιέσεων / Θανάσης ΑυγερινόςΤι καλά παιδιά αυτοί οι Εγγλέζοι πολιτικοί ! Μπουμπούκια ! Εκεί γεννήθηκε και η κοινοβουλευτική ολιγαρχία ! Στην Ελλάδα αυτό το σύστημα το λένε Δημοκρατία... / Γεώργιος Δημόκριτος ΒαμβακούσηςΥΠΕΞ Ρωσίας: "Πίσω από την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης η Ουάσιγκτον" / Θανάσης Αυγερινόςδοκιμασμενη συνταγη και νοστιμη, μονο που χρειαζεσαι μεγαλα ξυλακια για να κανετε τα μεγαλα σουβλακια, εγω συνηθως παιρνω απο εδω, νομιζω υπαρχουν και στο φυλλαδιο... / BillyΠαυλόπουλος: Η συνεργασία Ελλάδας - Ρωσίας συνεχίζεται και ο πολιτισμός μας ενώνει ακόμα περισσότερο / polu kako / tasosΈνα ιστορικό κτίριο της Σεβαστούπολης, η καθολική εκκλησία του Αγίου Κλήμη, κατοπινός κινηματογράφος «Φιλία», επιστρέφεται στο ποίμνιό της / ОТЛИЧНО / МАКРИΠούτιν: Φυσικά και δεν κατέρριψε η Ρωσία το Boeing της Μαλαισίας / θα γαμησουμε την τουρκια / κλημηςΜια γέφυρα ένωσε Ρωσία και Κριμαία (ΒΙΝΤΕΟ) / ο εσθονος ηταν πρακτορας της εε και καλως φυλακιστηκε / β.χ.τουρκαντωνηςΠούτιν: Η Ρωσία είναι έτοιμη για διάλογο με τις ΗΠΑ /