σχετικά άρθρα
|
31.08.2010 01:57
Η Ρωσία, οι δασμοί και ο ΠΟΕ Charles CloverΗ προσπάθεια της Ρωσίας να ενταχθεί στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου δέχθηκε πλήγμα χθες, μετά την ανακοίνωση σχεδίων από την πλευρά του πρωθυπουργού Βλαντιμίρ Πούτιν για αύξηση των δασμών στα αυτοκίνητα, προκειμένου να ενθαρρύνει τις ξένες εταιρείες του κλάδου να επενδύσουν στη χώρα του.
Οι δηλώσεις του κ. Πούτιν έγιναν κατά την δοκιμή ενός Lada, προϊόντος μιας από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ρωσίας που παραμένουν ενεργές, της Avtovaz. Όπως είπε, οι ξένες εταιρείες έχουν δεχθεί προειδοποίηση ότι ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωπες με αυξήσεις στους δασμούς στην περίπτωση που δεν παράγουν τα μοντέλα τους εντός Ρωσίας. «Είπαμε στους εταίρους μας: ας συμφωνήσουμε ότι τώρα δεν θα προχωρήσουμε σε καμία αύξηση δασμών, θα θεσουμε όμως ένα χρονοδιάγραμμα. Σε ένα χρόνο από σήμερα θα αρχίσουμε σταδιακά να αυξάνουμε τους δασμούς. Επειδή, όμως, δεν θέλουμε να υπονομεύσουμε την παρουσία σας στη Ρωσία, ελάτε εδώ για να παράγετε», δήλωσε ο κ. Πούτιν, για να προσθέσει ότι «αυτό το μοντέλο ονομάζεται εντοπιότητα». Είναι γεγονός ότι ο ξένος ανταγωνισμός έχει αποδεκατίσει τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, με αποτέλεσμα η Avtovaz να είναι ο μοναδικός σοβαρός «παίκτης» που έχει απομείνει στον κλάδο. Ορισμένες δε ξένες εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να παράγουν τα προϊόντα τους στη Ρωσία: η γερμανική Volkswagen κατασκεύασε ένα εργοστάσιο στην Καλούγκα, νοτιοδυτικά της Μόσχας, ενώ η γαλλική Renault έχει αποκτήσει το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της Avtovaz. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το σχέδιο αύξησης των δασμών απειλεί την ένταξη της Ρωσίας στον ΠΟΕ, η οποία εκκρεμεί από το 1993. Σύμφωνα με τους όρους που έχουν συμφωνηθεί με τον διεθνή οργανισμό, η έδρα του οποίου βρίσκεται στη Γενεύη, η Ρωσία οφείλει να μειώσει τους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από το 30% που είναι σήμερα στο 15%, εντός μιας επταετίας από τη στιγμή που θα γίνει πλήρες μέλος του ΠΟΕ. Οι ειδικοί σε θέματα εμπορίου αναζητούσαν χθες λεπτομέρειες και ερμηνείες όσον αφορά στο ακριβές περιεχόμενο των δηλώσεων του κ. Πούτιν. Αξίζει να σημειωθεί ότι, νωρίτερα φέτος το καλοκαίρι, Ρώσοι αξιωματούχοι προέβλεπαν ότι θα γευθούν τον καρπό της ένταξης στον ΠΟΕ περί τις αρχές του επόμενου έτους. «Εξεπλάγην στο άκουσμα αυτό», δήλωσε ο Αλεξέι Πορτάνσκι, από την ανώτατη σχολή οικονομικών επιστημών της Μόσχας. «Είναι λογικό να αυξήσει κανείς τους δασμούς στα παλιότερα αυτοκίνητα, όχι όμως και στα πιο σύγχρονα, όπως προβλέπουν οι συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με τον ΠΟΕ», σχολίασε. Η ρωσική κυβέρνηση, από την πλευρά της, δεν ανταποκρίθηκε άμεσα στα αιτήματα για να παράσχει διευκρινίσεις. «Θα ερχόταν σε άμεση σύγκρουση με τα όσα έχει συμφωνήσει γραπτώς με ορισμένες χώρες-μέλη του ΠΟΕ», ανέφερε δυτικός αξιωματούχος που γνωρίζει καλά τα θέματα του διεθνούς οργανισμού. Θεωρητικά, απομένουν μόνο λίγα εμπόδια στον δρόμο της Ρωσίας προς τον ΠΟΕ, όμως μια απόφαση για αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα δεν αποκλείεται να ανέστρεφε την πρόοδο που έχει επιτευχθεί εδώ και πολλά χρόνια. Όσον αφορά στη στάση του ίδιου του κ. Πούτιν απέναντι στον ΠΟΕ, αποτελεί πράγματι ένα μυστήριο. Πέρυσι τον Ιούνιο, προκάλεσε τον «εκτροχιασμό» των συνομιλιών για ένα περίπου χρόνο, επιμένοντας η Ρωσία να ενταχθεί στον ΠΟΕ από κοινού με το Καζακστάν και τη Λευκορωσία, τους εταίρους του στην τελωνειακή ένωση. Την περασμένη άνοιξη, ωστόσο, το συγκεκριμένο αίτημα αποσύρθηκε και η Ρωσία επανήλθε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Δίλημμα
πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ short link:
|
Ποια είναι η γνώμη σας;