28.06.2011 05:27
Η δυναμική επιστροφή της ρωσικής Lada

Οι εντυπωσιακές αλλαγές στο τοπίο της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες μεταξύ άλλων έφεραν τη Fiat να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στις ΗΠΑ, την General Motors να χάνει την πρωτιά της στη διεθνή αγορά και την Jaguar να ανήκει σε Ινδούς, επηρέασαν θετικά τη ρωσική Lada. Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία του σοβιετικού καθεστώτος, η οποία είχε φανατικούς οπαδούς και στην Ελλάδα, όχι μόνο επιβίωσε της μετάβασης από τον κομμουνισμό στον καπιταλισμό, αλλά στη ρωσική αγορά «απειλεί» την General Motors και τη Fiat. Η μητρική της εταιρεία, AvtoVAZ, η οποία κατά 25% ανήκει στη γαλλική Renault, σχεδιάζει να επενδύσει σχεδόν 153 δισεκατομμύρια ρούβλια (3,8 δισ. ευρώ) για την κατασκευή επτά μοντέλων την επόμενη τριετία. Τα αυτοκίνητα αυτά θα αντικαταστήσουν ορισμένα παλαιότερα μοντέλα τα οποία είχαν κυκλοφορήσει προτού ακόμη αναλάβει την ηγεσία της χώρας ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ το 1985 και οδηγήσει τη Ρωσία στη μετα-σοβιετική εποχή. Σήμερα η GM και η Ford, αλλά και η γερμανική Volkswagen, διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στη ρωσική αγορά, η οποία έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης σε μία τριετία. Σε αυτή, η General Motors έχει μερίδιο 8,9%, ενώ η Volkswagen κατέχει το 7,5%, με τις πωλήσεις τους να παρουσιάζουν μεγαλύτερη αύξηση από εκείνες της Lada.
Το μεγάλο στοίχημα για τη ρωσική εταιρεία είναι να διατηρήσει χαμηλές τις τιμές της εκσυγχρονίζοντας ταυτόχρονα την τεχνολογία της, ώστε να ανταγωνιστεί τα ξένα εμπορικά σήματα, επισημαίνει η Ελενα Σακχνόβα, αναλύτρια της VTB Capital στη Μόσχα. «Ειδικά στην περιφέρεια εκτός Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης, η τιμή είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Lada», προσθέτει. Τα -θεωρούμενα- κλασικά μοντέλα της Lada είναι το ιστορικό Lada 2017, το οποίο πρωτοκυκλοφόρησε το 1982 επί Λεονίντ Μπρέζνιεφ. Η αρχική του έκδοση ξεκινά από 206.900 ρούβλια (5.140 ευρώ), λιγότερο από το μισό του Ford Focus και VW Polo. Τα άλλα δύο είναι τα Lada 2014 και Lada 2015, τα οποία είναι και τα φθηνότερα της εταιρείας και κοστίζουν 178.000 ρούβλια (4.420 ευρώ). Τέλος, από τα μεταγενέστερα, το Lada Kalina κυκλοφόρησε το 2004 και κοστίζει 281.000 ρούβλια (6.980 ευρώ).

 

 πηγή: Καθημερινή

Λέξεις Κλειδιά: επιστροφή,Lada,εταιρεία,τεχνολογία,αυτοκινητοβιομηχανία