09.02.2013 07:53
Τα 90 χρόνια της Πολιτικής Αεροπορίας της Ρωσίας

Στις 9 Φεβρουαρίου η Πολιτική Αεροπορία της Ρωσίας εορτάζει τα γενέθλιά της. Ειδικά αυτήν την ημέρα το 1923 υιοθετήθηκε η απόφαση για την κρατική ρύθμιση της δραστηριότητας των αερομεταφορών και συγκροτήθηκε το Συμβούλιο Πολιτικής Αεροπορίας.

 

Οι αεροπόροι υποδέχονται τα 90χρονα του πολιτικού αεροπορικού στόλου της χώρας σε συνθήκες υψηλής κατάρτισης ως προς τις πιλοτικές ικανότητες, όσο και επιπέδου υπηρεσιών.

Λίγους μήνες μετά την υιοθέτηση της ιστορικής απόφασης του 1923 ξεκίνησε η λειτουργία της αεροπορικής γραμμής Μόσχα – Νίζνι Νόβγκοροντ. Η πρώτη πτήση με έξι επιβάτες διήρκεσε 3 ώρες και 40 λεπτά. Ο πιλότος πετώντας σε ύψος 250 μέτρων προσανατολιζόταν με βάση τους ποταμούς και τη σιδηροδρομική γραμμή, χωρίς να έχει επικοινωνία με το έδαφος. Όμως όλα εξελίχθηκαν επιτυχώς και σύντομα οι πτήσεις έγιναν τακτικές. Αρχικώς ο στόλος των αεροσκαφών ήταν πτητικά μέσα των γνωστών ξένων εταιρειών Γιούνκερς, Φόκερ και Ντορνιέ. Αλλά ήδη περί τα μέσα της δεκαετίας του 1930 η χώρα κατόρθωσε πλήρως να περάσει στην εκμετάλλευση ρωσικής τεχνολογίας. Δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπου άρχισε η προετοιμασία εξαιρετικών ειδικών. Έως τη δεκαετία του 1980 η Αεροφλότ, όπως τότε ονομαζόταν ολόκληρη η Πολιτική Αεροπορία της Σοβιετικής Ένωσης, μετατράπηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου και η χώρα συνολικά κατέστη μια μεγάλη αεροπορική δύναμη. Όμως εν συνεχεία, μετά την ιδιωτικοποίηση του κλάδου, σημειώθηκε μια κατάπτωση: στα τέλη του 20ού αιώνα οι όγκοι των αερομεταφορών μειώθηκαν κατά τρεις και πλέον φορές. Την τελευταία δεκαετία σε μια σειρά κατευθύνσεις έγινε δυνατό να προσεγγιστούν οι όγκοι μεταφορών, που είχαν επιτευχθεί την εποχή της ΕΣΣΔ, ακόμη και να ξεπεραστούν, λέει ο επικεφαλής της υπηρεσίας αναλύσεων του κλαδικού πρακτορείου Avia Port Ολέγκ Παντελέεφ:

Το 2012 οι αεροπορικές εταιρείες μετέφεραν περίπου 75 εκατομμύρια επιβάτες. Αυτό είναι ένα αρκετά σημαντικό αποτέλεσμα. Έχει παραχθεί ένας πολύ μεγάλης κλίμακας όγκος τεχνικών μέσων για τον επανεξοπλισμό του κλάδου. Οι ρωσικές εταιρείες έγιναν σημαντικά «νεότερες» και ανανέωσαν το στόλο τους. Και μεταξύ άλλων άρχισαν να αποκτούν αεροσκάφη νέας γενεάς ρωσικής κατασκευής, γεγονός, που αποτελεί σημαντική εξέλιξη τόσο για τη βιομηχανία, όσο και για τις μεταφορές.

Ηγέτης της ρωσικής Πολιτικής Αεροπορίας είναι η εταιρεία Αεροφλότ, η οποία κατέχει 129 αεροσκάφη, το μεγαλύτερο μερίδιο των οποίων αποτελείται από αεροπλάνα νέας σχεδίασης από τις εταιρείες Airbus και Boeing. Πτήσεις μέσης διάρκειας πραγματοποιούνται και με την ναυαρχίδα της ρωσικής αεροπορικής βιομηχανίας, το αεροπλάνο Sukhoi Superjet-100. Χρειάζεται να επισημάνουμε ότι έως το 2020 η Αεροφλότ σχεδιάζει να αποκτήσει 126 αεροπλάνα ρωσικής παραγωγής. Ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών κατά την πτήση η Αεροφλότ κρατά σταθερά την πρώτη θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών εταιρειών της συμμαχίας SkyTeam.

Με την ευκαιρία της επετείου της η Αεροφλότ ετοίμασε δώρα για τους επιβάτες της. Μεταξύ αυτών είναι και εκπτώσεις στα εισιτήρια, νέες μορφές ψυχαγωγίας και νέες ταινίες προβολής κατά τις πτήσεις. Από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 31 Μαΐου στους επιβάτες όλων των κατηγοριών εξυπηρέτησης προτείνεται εορταστικό μενού, για τη δημιουργία του οποίου εργάστηκαν αστέρες της μαγειρικής από τη Ρωσία, τη Γαλλία και τη Σουηδία. Και τέλος σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της παγκόσμιας μηχανής πώλησης εισιτηρίων Skyscanner, η στολή των αεροσυνοδών της Αεροφλότ χαρακτηρίστηκε η κομψότερη στην Ευρώπη.

πηγή: Η Φωνή της Ρωσίας

 

Λέξεις Κλειδιά: Πολιτική Αεροπορία,Ρωσία,Αεροφλότ,1923