17.06.2013 11:43
Πολύ ψωμί από τη γεωργία βλέπουν στη Ρωσία

Σε «μαγνήτη» για τους κολοσσούς γεωργικών μηχανημάτων και αγροτικού εξοπλισμού εξελίσσονται η Ρωσία και οι χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης καθώς τα σχετικά χαμηλά –σε σχέση με εκείνα άλλων δυτικών αγορών- επίπεδα εκμηχανισμού της παραγωγικής διαδικασίας αφήνουν υποσχέσεις για μεγάλα μελλοντικά κέρδη.

 

Την περασμένη εβδομάδα η Titan International, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το σήμα της Goodyear, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ενώσει τις δυνάμεις της με έναν τοπικό κατασκευαστή και δυο funds για μια μεγάλη επένδυση στη Ρωσία με αντικείμενο την κατασκευή ελαστικών για επαγγελματική χρήση, δηλαδή για τρακτέρ και φορτηγά.

Ο επικεφαλής της Titan, Mορίς Τέιλορ, σε δηλώσεις του προς δημοσιογράφους δεν έδωσε λεπτομέρειες για το ύψος και τις οικονομικές παραμέτρους της επένδυσης, όμως αποκάλυψε ότι στρατηγικοί εταίροι στο εγχείρημα θα είναι το One Equity Fund, επενδυτική εταιρεία που ελέγχεται από την JP Morgan, το Russian Direct Ιnvestment Fund, ένα ρωσικό κρατικό fund που συγκεντρώνει κεφάλαια 10 δισ. δολαρίων καθώς και την Cordiant, τοπικό γκρουπ που εδώ κι ένα χρόνο ανήκει σε όμιλο Ρώσων επιχειρηματικών με επικεφαλής τον Bαντίμ Γκουρινόβα κι έχει μερίδιο 20% στην εγχώρια αγορά ελαστικών (πριν ανήκε στην Sibur Holding).

Όπως έγινε γνωστό, η Titan θα έχει τον πρώτο λόγο στην κοινοπραξία και τον παραγωγικό σχεδιασμό ενώ η Russia Direct Investment Fund θα είναι αυτή που, εκτός, από κεφάλαια θα συνεισφέρει και στο know-how για το «πώς γίνονται οι δουλειές στη Ρωσία».

«Εκτιμούμε ότι το μέλλον της γεωργικής ανάπτυξης στην Ευρώπη βρίσκεται στη Ρωσία, την Ουκρανία και τις υπόλοιπες χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης», δήλωσε ο πρόεδρος της Titan παραθέτοντας στοιχεία σύμφωνα με τα οποία «στη Ρωσία αντιστοιχούν μόλις 96 τρακτέρ ανά 1.000 αγρότες όταν το αντίστοιχο νούμερο για τις ΗΠΑ είναι 1.600 τρακτέρ και για τον Καναδά 1.800 τρακτέρ.

Για 1.000 αγρότες 61 τρακτέρ
«Χώρες όπως η Ρωσία ή π.χ. η Βραζιλία (όπου η αναλογία τρακτέρ-αγροτών είναι 61 ανά 1.000) θα χρειαστεί να περάσουν γρήγορα σε μια διαδικασία εκμηχάνισης όχι μόνο για να ενισχύσουν τις εξαγωγές τους και να καλύψουν τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς αλλά και για να γίνουν πιο αποδοτικές εν γένει», πρόσθεσε ο Τέιλορ διαβεβαιώνοντας ότι «σε τέτοιες αγορές εμείς στρέφουμε την προσοχή και τις επενδύσεις μας».  Tην τελευταία διετία έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στη Ρωσία και στις χώρες της Βαλτικής πολλές μεγάλες επιχειρήσεις τρακτέρ και αγροτικών μηχανημάτων οι οποίες συγκαταλέγονται στους καλύτερους πελάτες της Titan.
Κλείνει ένα εργοστάσιό της η Michelin

Σε κλείσιμο ενός από τα εργοστάσια της Michelin στη Γαλλία οδήγησε η μειωμένη ζήτηση για ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα. Η μεγάλη εταιρεία ελαστικών ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιό της στη Ζουέ λε Τουρ στη δυτική Γαλλία έως το 2015, μια κίνηση που θα έχει ως αποτέλεσμα την περικοπή 700 θέσεων εργασίας.
Η παραγωγή της Michelin σταδιακά θα συγκεντρωθεί στο άλλο της εργοστάσιο στη Λα Ρος σιρ Ιόν, το οποίο επίσης βρίσκεται στη δυτική Γαλλία, δημιουργώντας εκεί 170 νέες θέσεις εργασίας.

πηγή: agronews

Λέξεις Κλειδιά: Σοβιετική Ένωση,Ρωσία,ΗΠΑ