20.06.2013 18:57
Πιθανή η συμμετοχή των Ρωσικών Σιδηροδρόμων στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ελληνικών λιμανιών Θανάσης Αυγερινός

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συζητούν το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν στην ιδιωτικοποίηση ελληνικών περιουσιακών στοιχείων, μέσω κοινοπραξίας ελληνικών και δυτικοευρωπαϊκών εταιρειών, δήλωσε σε δημοσιογράφους ο επικεφαλής της ρωσικής κρατικής εταιρείας, Βλαντίμιρ Γιακούνιν.

«Διεξάγουμε συνομιλίες με ελληνικές και δυτικές εταιρείες, θέλουμε να συγκροτήσουμε μια συμμαχία, έναν όμιλο» απάντησε ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων σε συνέντευξη Τύπου, στο πλαίσιο του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, όταν ρωτήθηκε εάν θα συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις αυτόνομα ή σε συνεργασία με άλλους εταίρους.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Γιακούνιν, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι σχεδιάζουν να καταβάλλουν το τίμημα της εξαγοράς σε περίπτωση επιτυχούς κατάληξης, με χρήματα που θα εξασφαλιστούν κυρίως από δανεισμό.

Τον περασμένο Μάρτιο ο κ. Γιακούνιν, επικεφαλής του κολοσσού των Ρωσικών Σιδηροδρόμων επί πολλά χρόνια και άνθρωπος που θεωρείται ότι ανήκει στο περιβάλλον του προέδρου Πούτιν, είχε δηλώσει ότι η εταιρεία του ενδιαφέρεται για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και λιμανιών στην Ελλάδα.

Ωστόσο, η ρωσική εφημερίδα «Κομερσάντ» στις αρχές Ιουνίου είχε δημοσιεύσει ότι σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Ρωσίας, ο κ. Γιακούνιν είχε, ήδη, ζητήσει κρατική χρηματική βοήθεια για τη συμμετοχή του στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της επισκευαστικής εταιρείας Rosco (εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού). Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, ήδη, έχουν λάβει από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες και τα υπουργεία τις απαιτούμενες πληροφορίες για την αρχική τιμή των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου και σύμφωνα με αυτές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοστίζει τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ, η Rosco 10 εκατ. και ο λιμένας της Θεσσαλονίκης 100 εκατ.

Χθες, ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων πρωταγωνίστησε σε μία από τις πιο επιτυχημένες επικοινωνιακές φάρσες, καθώς χάκερ κατόρθωσαν να διανείμουν ανακοίνωση, που έμοιαζε με εκείνες του πρωθυπουργικού γραφείου και του Ντμίτρι Μεντβέντεφ, σύμφωνα με την οποία ο κ. Γιακούνιν παραιτήθηκε και ανέλαβε στη θέση του ο αναπληρωτής του, ενώ ο ίδιος είχε κληθεί επειγόντως στον πρόεδρο Πούτιν. Έπειτα από λίγες ώρες, το πρωθυπουργικό γραφείο διέψευσε τη σχετική είδηση, την οποία, όμως, είχαν προλάβει να αναδημοσιεύσουν πολλά ρωσικά ηλεκτρονικά ΜΜΕ, καθώς ο κ. Γιακούνιν έχει βρεθεί επανειλημμένως στο στόχαστρο της κριτικής για πολυτελή εξοχική κατοικία, που φέρεται ότι κατασκευάζει στα περίχωρα της Μόσχας.

Λέξεις Κλειδιά: Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι,Βλαντίμιρ Γιακούνιν,ΤΡΑΙΝΟΣΕ,Rosco,Λιμένας Θεσσαλονίκης,Ντμίτρι Μεντβέντεφ,Πούτιν,Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ