Του Ανδρέα Κωστούρη
Εδώ και χρόνια λίγο πριν τον χειμώνα εγείρεται το ζήτημα των ανοικτών αιθέρων, δηλαδή της συμφωνίας με χώρες εκτός ΕΕ για ολόχρονες πτήσεις από όλες τις εταιρείες, ωστόσο πάντα κάτι τραβά το θέμα πίσω.
Και φέτος κάτι ανάλογο συμβαίνει και μετά από τα ενθαρρυντικά μηνύματα που άφησε αρχές του 2013 η συμφωνία Κύπρου-Ρωσίας για πτήσεις από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο, πιθανή συμφωνία για ολόκληρο τον χειμώνα είναι δύσκολη υπόθεση.
Κύριος λόγος της αρνητικής εξέλιξης είναι η προστασία της Aeroflot (κατά 51% ανήκει στη ρωσική κυβέρνηση) αφού η εταιρεία βλέπει αρνητικά το ενδεχόμενο απελευθέρωσης των πτήσεων, θεωρώντας ότι ο μεγάλος ανταγωνιστής της η Transaero, θα επωφεληθεί από το μέτρο.
Παράλληλα, και οι Κυπριακές Αερογραμμές μπορεί να πληγούν από την εν λόγω εξέλιξη αφού πραγματοποιούν τακτικά δρομολόγια από και προς τη Ρωσία. Παρόλα αυτά και στο υπουργείο Συγκοινωνιών και στον ΚΟΤ εμφανίζονται θετικοί για ανοικτούς αιθέρες, κάτι που όμως σκοντάφτει στην άτεγκτη στάση που τηρεί η ρωσική πλευρά επί του θέματος.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο μεγαλύτερος διοργανωτής ταξιδίων της Ρωσίας, η εταιρεία Biblio Globus, υπόσχεται δεκάδες Ρώσων τουριστών κατά τη χειμερινή περίοδο εάν και εφόσον ανοίξουν οι κυπριακοί αιθέρες. Μάλιστα, η εταιρεία φέρνει κυρίως με την Transaero κατά τη διάρκεια όλου του έτους πέραν των 400 χιλιάδων τουριστών.